Cristóbal Henestrosa (Mexico City, 1979) designs typefaces and books. He has a bachelor’s in graphic communications from the National Autonomous University of Mexico (UNAM) National School of Visual Arts (today renamed as the Faculty of Arts and Design). He did post-graduate work specializing in publishing design and production, with a degree from the National Fine Arts Institute School of Design. He has a master’s in type design from the Center for Gestalt Studies (Veracruz, Mexico), and has a certificate in type design from The Cooper Union (New York). He has developed type families for clients such as the Fondo de Cultura Económica, Librerías Gandhi, Mexico’s federal government, and El Colegio de México. Some of his families have been honored by the Type Directors Club and selected several times by Tipos Latinos, the Latin American Typography Biennial. He is the author of Espinosa. Rescate de una tipografía novohispana (Mexico City, Designio, 2005), and co-author of Cómo crear tipografías. Del boceto a la pantalla (Madrid, Tipo E, 2012), which has been translated into English, Polish, Portuguese, and Mandarin. He has been a professor of typography and type design at the Faculty of Arts and Design since 2011. ¶ Cristóbal Henestrosa (Ciudad de México, 1979) diseña fuentes tipográficas y libros. Es licenciado en comunicación gráfica por la Escuela Nacional de Artes Plásticas —hoy Facultad de Artes y Diseño— de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), especialista en diseño y producción editorial por la Escuela de Diseño del Instituto Nacional de Bellas Artes, maestro en diseño tipográfico por el Centro de Estudios Gestalt (Veracruz, México) y posee un certificado en diseño de tipos por The Cooper Union (Nueva York). Ha desarrollado familias tipográficas para clientes como el Fondo de Cultura Económica, Librerías Gandhi, el Gobierno Federal de México y El Colegio de México. Algunas de sus familias tipográficas han obtenido reconocimientos del Type Directors Club, y también han sido seleccionadas en varias ocasiones en Tipos Latinos, bienal de tipografía latinoamericana. Es autor de Espinosa. Rescate de una tipografía novohispana (México, Designio, 2005) y coautor de Cómo crear tipografías. Del boceto a la pantalla (Madrid, Tipo E, 2012), que ha sido traducido al inglés, polaco, portugués y chino. Desde 2011 es profesor de tipografía y diseño de tipos en la Facultad de Artes y Diseño.