Mon Nicolette

This is a revival designed by Cristóbal Henestrosa with the collaboration of Óscar Yáñez. It is based on an experimental typeface called Charter, designed but never finished by the renowned William Addison Dwiggins (1880–1956). It is a vertical italic whose script letters do not connect. Its main characteristics are prominent contrast, condensed forms, and exaggerated ascenders. Although Dwiggins worked for several years on Charter, he only completed the lowercase letters and a few other characters. The samples Cristóbal used were Dwiggins’s original sketches, the printed samples preserved by the Boston Public Library, and a copy of The Song-Story of Aucassin and Nicolette (Mount Vernon, The Golden Eagle Press, 1946). This beautiful family can be successfully used for titles, subtitles, and short texts of 12 points and larger, in fashion magazines, light news, advertising, poetry, albums, and book covers. This project began in 2010 when Cristóbal was studying in the Type@Cooper extended program in New York. A previous version was selected as part of the Latin American Typography Biennial 2018, and now Sudtipos distributes is commercially. And we’re very proud of it! Este es un rescate tipográfico diseñado por Cristóbal Henestrosa con la colaboración de Óscar Yáñez. Está basado en una fuente experimental llamada Charter, diseñada —aunque nunca concluida— por el célebre William Addison Dwiggins (1880-1956). Es una cursiva vertical cuyas letras manuscritas no se conectan; sus características principales son un contraste prominente, formas condensadas y ascendentes exagerados. Aunque Dwiggins trabajó varios años en Charter, únicamente completó las letras minúsculas y algunos otros pocos caracteres. Las muestras que Cristóbal usó fueron los bocetos originales de WAD y las pruebas de impresión conservados en la Biblioteca Pública de Boston, así como un ejemplar de The Song-Story of Aucassin and Nicolette (Mount Vernon, The Golden Eagle Press, 1946). Esta preciosa familia puede utilizarse exitosamente en títulos, subtítulos y textos cortos de 12 puntos en adelante, en revistas de moda, noticias ligeras, publicidad, poesía, álbumes y portadas de libros. Este proyecto comenzó en 2010, cuando Cristóbal estudiaba en el programa extendido de Type@Cooper en Nueva York. Una versión anterior fue seleccionada para formar parte de la Bienal Tipos Latinos 2018, y ahora Sudtipos la distribuye comercialmente… ¡y estamos muy orgullosos de ello!

Release/Publicación: 2020

Awards/Premios:

Bienal Tipos Latinos (2018)

Styles/Estilos: Petite Regular, Petite Bold, Petite Extrabold, Petite Black, Grande Regular, Grande Bold, Grande Extrabold, Grande Black, Toscane.

You can check more details at / Puedes ver más detalles en

You can get a license at / Puedes obtener la licencia en

Do you want to develop a project? Contact me!

Before continuing, please read our Privacy Notice